Τα στοιχεία σχετικά με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα γνωστοποιήθηκαν για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Εκεί αναφέρεται και το είδος καυσίμου που επιλέγεται από τους νέους αγοραστές, με τον ΣΕΑΑ να κατηγοριοποιεί τα νέα μοντέλα σε επτά διαφορετικές ομάδες. Εντυπωσιακό στοιχείο στο ξεκίνημα της χρονιάς είναι η “εκτόξευση” που γνώρισαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (ήπια και πλήρως υβριδικά).
Δείτε επίσης: Μείωση τιμής 2.000 ευρώ για υβριδικό SUV – Επιτόκιο 3,8% και 5 χρόνια εγγύηση
Πιο συγκεκριμένα, από τα 33.203 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα, το 48,7% ήταν υβριδικά. Η αύξηση συγκριτικά με το τρίμηνο του 2024 είναι διψήφια (11,4% για την ακρίβεια) και κάτι τέτοιο οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη όλο και περισσότερων υβριδικών εκδόσεων στη γκάμα των μοντέλων.
Αντιθέτως, η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στο πετρελαιοκίνητα. Κάτι τέτοιο είναι επίσης λογικό, μιας και πλέον οι διαθέσιμες επιλογές με diesel κινητήρα είναι πολύ περιορισμένες. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς τους άγγιξε μόλις το 3,7%, καταγράφοντας μία μείωση της τάξης του 7,0% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Μικρότερη μείωση καταγράφεται και στα αμιγώς βενζινοκίνητα (χωρίς ηλεκτροκινητήρα), τα οποία κάλυψαν μερίδιο αγοράς 34,1% (δεύτερο πιο δημοφιλές είδος καυσίμου).
Από εκεί και πέρα, στα Plug-In υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σημειώθηκε οριακή αύξηση της τάξης του 0,6 και 1,8%, με μερίδια αγοράς για τον πρώτο τρίμηνο 6,1% και 6,1% αντίστοιχα. Ακολουθεί η σχετική λίστα, στην οποίο μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στοιχεία, όπως δημοσιεύθηκαν από τον ΣΕΑΑ.
Βενζίνη: 34,1% (-6,4% συγκριτικά με το 2024)
Πετρέλαιο: 3,7% (-7,0% συγκριτικά με το 2024)
Υβριδικά (HEV): 48,7% (+11,4% συγκριτικά με το 2024)
Plug in Υβριδικά (PHEV): 6,1% (+0,6% συγκριτικά με το 2024)
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV): 6,1% (+1,8% συγκριτικά με το 2024)
Φυσικό αέριο: 0,0%
Υγραέριο: 1,3% (-0,4% συγκριτικά με το 2024)