Δοκιμάζουμε το πετρελαιοκίνητο βαυαρικό Gran Coupe των 190 ίππων

Δεν είναι δα και… μυστικό. Πλέον στην ελληνικά αγορά (και όχι μόνο) τα μισά νέα αυτοκίνητα και λίγο παραπάνω, που ταξινομούνται, είναι SUVs. Επομένως, το να έχουμε στην κατοχή μας ένα Gran Coupe και μάλιστα όχι εξηλεκτρισμένο αλλά με πετρελαιοκινητήρα, είναι κάτι που σπανίζει. Φυσικά η BMW 420d Gran Coupe για την οποία ο λόγος, δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο και αποδεικνύει πως ακόμη και στις μέρες μας, μία όχι… πολιτικώς ορθή (αυτοκινητικά πάντοτε) πρόταση, να σταθεί στο ύψος της.

Η BMW 420d  Gran Coupe αποτελεί μέρος της επιλογής της βαυαρικής μάρκας να ανανεώσει τον στόλο της, κάτι που έφερε ανασχεδιασμό στην μάσκα εμπρός (για την οποία τόσα έχουν γραφτεί), ενώ νέα είναι και η σχεδίαση εσωτερικά των LED φωτιστικών σωμάτων. Στην παλέτα των μεταλλικών χρωμάτων ήρθαν επίσης να προστεθούν δύο νέα τα Cape York και Fire Red, ενώ υπάρχουν και δύο νέες επιλογές στους τροχούς με νέας σχεδίασης ζάντες 19 και 20 ιντσών.

Στο εσωτερικό η σημαντικότερη αλλαγή εντοπίζεται στο νέας σχεδίασης τιμόνι δύο ακτίνων με πολυγωνική στεφάνη και φωτιζόμενα κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών ως στάνταρ. Παράλληλα, τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης διαθέτουν τώρα στάνταρ χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, ενώ στάνταρ είναι και τα σπορ καθίσματα με διάτρητη επένδυση Sensatec, όπως και τα νέα στοιχεία διακόσμησης σε ματ Dark Graphite. Ο πίνακας οργάνων έχει επίσης μειωμένο αριθμό κουμπιών και χειριστηρίων λόγω της περαιτέρω ψηφιοποίησης της Σειράς 4. Ο χειρισμός των λειτουργιών εξαερισμού και κλιματισμού και της προαιρετικής θέρμανσης καθισμάτων και τιμονιού μπορεί τώρα να πραγματοποιείται μέσω αφής στην οθόνη ελέγχου, με φωνητική εντολή και – στην περίπτωση του εξαερισμού – από τα νέα χειριστήρια ρύθμισης των αεραγωγών. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι κορυφαίας ποιότητας και η συναρμογή τους σε πείθει. Η τετράθυρη κουπέ φιλοσοφία αμαξώματος προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην πρακτικότητα, την καθημερινή χρηστικότητα και τις ικανότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Τα πέντε καθίσματα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (470 έως και 1.290 λίτρα) με μεγάλο άνοιγμα πόρτας μαρτυρούν του λόγου το αληθές.

Από πλευράς κινητήρας, η γκάμα των συμβατικών 4 Grand Coupe έχει στη βάση της τη δίλιτρη βενζινοκίνητη turbo 420i των 184 ίππων και 300 Nm ροπής, όπου τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 7,9 δευτερόλεπτα, η οποία ακολουθείται από την δίλιτρη 4κίνητη 430i xDrive των 245 ίππων, με κορυφαίο μοντέλο την M4 40i xDrive με την τρίλιτρο εν σειρά κινητήρα των 374 ίππων και 500 Nm ροπής.

Η Grand Coupe είναι διαθέσιμη και με μοτέρ πετρελαίου δύο και τριών λίτρων απόδοσης 190 και 286 ίππων αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης της Σειράς 4 Gran Coupe συνδυάζονται πλέον στάνταρ με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport. Η πρώτη εκ των δύο πετρελαιοκίνητων εκδόσεων ήταν και αυτή της δοκιμή μας. Οι 190 (+11 ηλεκτρικοί ίπποι) ίπποι αποδίδονται στις 4.000 σ.α.λ. ενώ η ροπή των 400 Nm από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,3 δλ. ενώ η επίσημη μέση κατανάλωση είναι στα 5,5-5,9 λίτρα/100 χλμ. Εμείς στην πράξη είδαμε 6,4 λίτρα/100 χλμ. Οδηγικά το αυτοκίνητο είναι απλώς… χαρισματικό. Τόσο γρήγορο όσο θα το χρειαστείς αλλά και τόσο άνετο και αρχοντικό όταν το θελήσεις. Το κιβώτιο κάνει ακαριαίες αλλαγές, τα φρένα είναι ισχυρά και ακούραστα, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και με καλό βάρος. Το μαγικό είναι πως όταν κινείσαι σε κανονικούς ρυθμούς το αυτοκίνητο είναι ακλόνητο και στιβαρό, ενώ όταν πας σβέλτα μεταμορφώνεται σε ένα ανάλαφρο και άμεσο σύνολο. Η BMW 420d Gran Coupe απλώς σου προσφέρει τα πάντα. Αυτό έλειπε θα μου πεις… Να μην στα προσφέρει με κόστος 61.200 ευρώ!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;