Δοκιμά(ζουμε) 20 ημέρες το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Astra

Σε μία εποχή που τα SUV συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα εξακολουθούν να πείθουν ότι αποτελούν μία άκρως ολοκληρωμένη επιλογή. Ένα εξ’ αυτών είναι και το Opel Astra, το οποίο στην έκτη του γενιά είναι εντελώς νέο και πλέον διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Πάμε να δούμε τις εντυπώσεις που μας άφησε το γερμανικό μοντέλο.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το νέο Opel Astra διαθέτει επιβλητικό εμπρός τμήμα, το οποίο “προσαρμόζεται” στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που απαντά στο όνομα “Opel Visor”. Πρόκειται για την σκουρόχρωμη μάσκα, που ενσωματώνει το μαύρο σήμα της εταιρείας. Στα άκρα υπάρχουν οι πολύ λεπτοί προβολείς, Intelli-Lux LED, με 168 στοιχεία LED που προσαρμόζουν αυτόματα τον φωτισμό. Εντυπωσιακό είναι και το καπό, με το κεντρικό “νεύρο” να θυμίζει κάτι από το παρελθόν της εταιρείας. Η δυναμική εικόνα συνεχίζεται με την διχρωμία του αμαξώματος, αλλά και την διακριτική, ενσωματωμένη στο αμάξωμα αεροτομή στο πίσω, μέρος που φέρει και το κάθετο φως επιβράδυνσης, όμορφη λεπτομέρεια, ειδικά τη νύχτα. Η σχεδίαση του πίσω μέρους ολοκληρώνεται με τα επίσης λεπτά LED σώματα και το όνομα ASTRA που απεικονίζεται ολογράφως με σκούρα γράμματα. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος της έκδοσης hatchback αγγίζει τα 4.374 χλστ., το πλάτος τα 1.860 και το ύψος τα 1.441 χλστ., τιμές που το κατατάσσουν κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Περνάμε στο εσωτερικό του νέου Opel Astra, εκεί όπου το περιβάλλον είναι ποιοτικό και σύγχρονο. Ο οδηγός περιβάλλεται από μαλακά πλαστικά, τουλάχιστον στο άνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμολόγηση δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη. Σχετικά με τις οθόνες, έχουμε μία πίσω από το τιμόνι σε ρόλο… πίνακα οργάνων που παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και έχει μέγεθος 10 ιντσών. Ίδιου μεγέθους είναι και η κεντρική οθόνη αφής μέσα από την οποία προσφέρονται συστήματα συνδεσιμότητας (Android Auto / Apple Carplay), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και άλλα. Μάλιστα, οι δύο οθόνες είναι ενσωματωμένες, με την αφής να στρέφεται ελαφρά προς την πλευρά του οδηγού και τις δύο μαζί να αποτελούν το λεγόμενο ” Pure Panel” όπως το ονομάζει η γερμανική εταιρεία. Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα του Opel Astra προσφέρει έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα στο κεντρικό τούνελ, μιας και απουσιάζει ο επιλογέας, ενώ ιδιαίτερα πρακτικές είναι και οι θήκες στις πόρτες. Στις πίσω θέσεις με αρκετές παραχωρήσεις θα βολευτούν τρεις ενήλικες, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι στα 352 λτ.

Στη διάρκεια της δοκιμής μας, η οποία διήρκησε 20 ημέρες (και όχι μία εβδομάδα όπως συνήθως, λόγω της εορταστικής περιόδου) είχα την ευκαιρία να “γράψουμε” αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της έκτης γενιάς Opel Astra στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Astra-e, παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με χωρητικότητα 50,4 kWh (54 kWh ονομαστική). Στην πράξη, οι 156 ίπποι και τα 270Nm ροπής κινούν σβέλτα το αυτοκίνητο. Η πραγματική μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 15,2 kWh/100 χλμ. όπερ σημαίνει αυτονομία περί των 330 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Στην πόλη, η κατανάλωση πέφτει στις 12,5 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία αυξάνεται κοντά στα 400 χλμ. Αυτό που θα ήθελα ήταν να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της έντασης της ανάκτησης ενέργειας και όχι μόνο μία επιλογή με την ένδειξη “B” (σίγουρα πιο έντονη ανάκτηση θα ήταν ακόμη πιο ευεργετική για την αυτονομία του αυτοκινήτου). Όσον αφορά τέλος την φόρτιση, χάρη στην στάνταρ υποδοχή των 11 kW, η φόρτιση διαρκεί σχεδόν 6 ώρες, ενώ η ταχυφόρτιση μπορεί να γίνει με 100kW. Αυτό σημαίνει 30 λεπτά για το σημείο αναφοράς 10-80%.

Εν κατακλείδι, πέρασα 20 ημέρες με το Opel Astra στο… εορταστικό κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας, έκανα και ένα ταξιδάκι μέχρι την Χαλκίδα και όλα αυτά με μία φόρτιση σε ταχυφορτιστή γνωστής αλυσίδα σουπερμάρκετ, την ώρα που κάναμε τα ψώνια μας. Δεν μου κακοφάνηκε καθόλου που είχα ηλεκτρικό και δεν αγχώθηκα ποτέ για την αυτονομία σε αυτές τις συνθήκες.

Για το τέλος να πω πως το ηλεκτρικό Opel Astra διατίθεται στην χώρα μας από 45.800 ευρώ (χωρίς βέβαια να υπολογίζεται η επιδότηση του κρατικού προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”), ενώ ο εξοπλισμός του είναι πλήρης σε όλα τα επίπεδα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;