Σε ποια αυτοκίνητα και πότε τα φώτα φρένων ανάβουν χωρίς να… φρενάρουμε

φώτα φρένων
Τα φώτα φρένων ανάβουν για να προειδοποιήσουν τον οδηγό που ακολουθεί ότι επιβραδύνουμε! Υπάρχει περίπτωση όμως να ανάψουν χωρίς να πατήσουμε φρένο...

Όλοι γνωρίζουμε για ποιον λόγο υπάρχουν τα φώτα φρένων στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων. Όταν ο οδηγός πατά το φρένο, τα πίσω φωτιστικά σώματα ανάβουν (ή αυξάνεται η φωτεινότητά τους τη νύχτα), ενώ στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει και τρίτο φως στο ύψος του παρμπρίζ.

Δείτε επίσης: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε αυτό το κείμενο θα αναφερθούμε σε ένα παράδοξο, όπου τα φώτα ανάβουν χωρίς να πατάμε φρένο. Ασφαλώς, δεν πρόκειται για κάποιο σφάλμα των ηλεκτρονικών του οχήματος, αλλά για μελετημένη κίνηση του κατασκευαστή. Κάτι τέτοιο συμβαίνει σε συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, τα οποία θα δούμε ευθύς αμέσως!

Όπως αναφέραμε, λοιπόν, τα πίσω φώτα ανάβουν όταν το όχημα επιβραδύνει. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, υβριδικά, Plug-In υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά, το όχημα μπορεί να επιβραδύνει χωρίς ο οδηγός να πατήσει το πεντάλ του φρένου. Αυτό θα συμβεί λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα, στα οχήματα με “one pedal drive” λειτουργία, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, η επιβράδυνση γίνεται πολύ αισθητή. Οπότε σίγουρα με κάποιον τρόπο θα πρέπει να ενημερωθεί ο οδηγός του οχήματος που ακολουθεί.

Το αν θα ανάψουν ή όχι τα φώτα φρένων εξηγείται αναλυτικά σε σχετικό κείμενο της Kia που υπάρχει στο διαδίκτυο. Αναφέρει αναλυτικά: “Τα φώτα φρένων μπορεί να ενεργοποιηθούν την ώρα που το όχημα χρησιμοποιεί πέδηση με ανάκτηση ενέργειας. Θα ενεργοποιηθούν ανάλογα με το πόσο γρήγορα επιβραδύνει το όχημα.
-Επιβράδυνση όχι μεγαλύτερη από 0,7 m/s² (μέτρα ανά δευτερόλεπτο στο τετράγωνο) = Τα φώτα φρένων δεν θα ενεργοποιηθούν
-Επιβράδυνση μεταξύ 0,7 m/s² και 1,3 m/s² (μέτρα ανά δευτερόλεπτο στο τετράγωνο) = Τα φώτα φρένων ενδέχεται να ενεργοποιηθούν
-Επιβράδυνση μεγαλύτερη από 1,3 m/s² (μέτρα ανά δευτερόλεπτο στο τετράγωνο) = Τα φώτα φρένων θα ενεργοποιηθούν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;