Το πρώτο υβριδικό που “πάτησε” Ευρώπη – Κι όμως δεν ήταν το Toyota Prius

Τα πρώτα χρόνια της υβριδικής τεχνολογίας έχουν ταυτιστεί με το Toyota Prius! Άλλο ήταν όμως το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που ήρθε στην Ευρώπη...
Honda Insight

Μπορεί η υβριδική τεχνολογία να μας ακούγεται αρκετά σύγχρονη, αλλά είναι γεγονός που υπάρχει στο προσκήνιο εδώ και περίπου 25 χρόνια. Ίσως να θεωρείται ότι το Toyota Prius είναι το πρώτο υβριδικό μαζικής παραγωγής που “πάτησε” στην Ευρώπη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα πρωτεία σε αυτόν τον άτυπο αγώνα τεχνολογίας ανήκουν στην Honda και ο λόγος ονομάζεται Honda Insight!

Δείτε επίσης: Το εμβληματικό μοντέλο της Honda που επιστρέφει – Έρχεται ως υβριδικό στην Ευρώπη

Όπως ανέφερε η Honda σε πρόσφατο δημοσίευμα με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών υβριδικής τεχνολογίας, το Honda Insight ήταν το πρώτο υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής που ήρθε στην ευρωπαϊκή αγορά το μακρινό 1999. Από την άλλη, το Toyota Prius, ναι μεν ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1997, αλλά κάτι τέτοιο έγινε μόνο στην Ιαπωνία. H έλευσή του στην ευρωπαϊκή αγορά πραγματοποιήθηκε το 2000.

Το Honda Insight διέθετε έναν 3κύλινδρο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ η κίνηση περνούσε στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με 5 σχέσεις. Κάπως έτσι, η ισχύς άγγιζε μόλις τους 69 ίππους και η ροπή τα 92 Nm. Αποτέλεσμα ήταν το αμάξωμα των 820 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12 δλ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

“Έκαιγε” 3,4 λτ./100 χλμ.
Μπορεί οι επιδόσεις να μην ήταν το δυνατό του στοιχείο, αλλά το Honda Insight λανσαρίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά σαν ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση μόλις 3,4 λτ./100 χλμ., ενώ η Honda έκανε λόγο για μόλις 80 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, επίδοση καλύτερη από οποιονδήποτε κινητήρα diesel μαζικής παραγωγής της εποχής.

Ακόμα μία εντυπωσιακή επίδοση για το μακρινό 1999 ήταν η αεροδυναμική συμπεριφορά, με το Honda Insight να πετυχαίνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd= 0,25. O αριθμός που αναφέραμε του έδωσε τότε τον τίτλο του πιο αεροδυναμικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Honda ή SYM στην κορυφή της ελληνικής αγοράς; Δείτε πως διαμορφώνεται το Top-10 στην αγορά των δικύκλων......
Η δήλωση του Akio Toyoda που συζητήθηκε πολύ! Δείτε τι ανέφερε για τη ρύπανση που δημιουργούν τα ηλεκτρικά σε σύγκριση με τα υβριδικά......
Με ειδική έκδοση που θα παραχθεί σε μόλις 40 αντίτυπα, η ιαπωνική εταιρεία βάζει τέλος στην εμπορική πορεία του Honda Civic Type R....
Το αυτοκίνητο "σταθμός" της υβριδικής εποχής, τώρα μπαίνει και στην πρίζα! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το Plug-In υβριδικό Toyota Prius......
Σήμερα βρίσκεται στην 3η θέση στη λίστα του Forbes, πριν από 25 χρόνια όμως οδηγούσε ένα "ταπεινό" Honda. H απάντηση του Jeff Bezos......
H οικογένεια κινητήρων "Β16" της Honda θα μείνει για πάντα στις μνήμες μας ως εκείνη που έφερε στον κόσμο το "μαγικό" σύστημα VTEC....