Δοκιμή Mercedes GLA 200 Auto

Η Mercedes GLA παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου έξι χρόνια και ήταν το πρώτο compact-SUV της μάρκας. Εμείς την δοκιμάζουμε στην ανανεωμένη της εκδοχή στην έκδοση GLA 200 Auto.

Όταν στο μακρινό πλέον 2013 η Mercedes παρουσίασε την GLA έκανε ένα σημαντικό βήμα για να κατακτήσει την κατηγορία των compact-SUV, καθώς δεν είχε ιδιαίτερο ανταγωνισμό. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας της αλλά και το premium DNA της την καθιστούσαν μία μοναδική επιλογή. Τα χρόνια όμως περνούσαν και οι αντίπαλοι της Mercedes όπως είναι λογικό δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Προκειμένου η μάρκα από την Στουτγκάρδη να αποκρούσει τις επιθέσεις που δέχονταν από τους υπόλοιπους premium κατασκευαστές, προχώρησε στην ανανέωση του μοντέλου της, το οποίο απέκτησε νέα εμφάνιση και προηγμένη τεχνολογία. Εμείς, στην ανανεωμένη της έκδοση φυσικά, δοκιμάζουμε την GLA 200 Auto, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο κείμενο που ακολουθεί.

Mercedes GLA…morous

Προφανώς και η Mercedes GLA δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τις Mercedes να διαφοροποιούνται από τα υπόλοιπα μοντέλα σχεδιαστικά και να φωνάζουν τον πολυτελή χαρακτήρα τους. Όντας το ένα από τα εφτά SUV στην γκάμα της Mercedes μαζί με τα GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS και G-Class, η GLA, ενστερνίζεται και αυτή τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν και τα υπόλοιπα μοντέλα. Η μεγάλη μάσκα με το αστέρι σε περίοπτη θέση στο κέντρο της και δύο γρίλιες να το περιβάλουν και το νευρώδες καπό αφήνουν το στίγμα τους και φωνάζουν από μακριά την καταγωγή του μοντέλου. Το περίγραμμα του αμαξώματος υπογραμμίζεται από μαύρο πλαστικό, το οποίο τονίζει και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ οι ράγες οροφής και οι ποδιές είναι χρωμιωμένες. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό της σχεδίασης της GLA είναι η κλίση της οροφής προς τα πίσω, η οποία παραπέμπει σε κουπέ αυτοκίνητα. Όσον αφορά το πίσω μέρος, τα LED φώτα, η διακριτική αεροτομή οροφής και οι δύο απολήξεις εξάτμισης κερδίζουν τις εντυπώσεις. Νέου σχεδιασμού αλλά και τεχνολογίας είναι και οι προβολείς και τα φώτα LED εμπρός. Οι αλλαγές στον σχεδιασμό του αμαξώματος πάντως δεν ήταν μόνο αισθητικής φύσεως, καθώς οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας κατάφεραν να μειώσουν και τον αεροδυναμικό συντελεστή από το 0.29 στο 0.28 Cd. Να πούμε σε αυτό το σημείο πως το μήκος της Mercedes GLA είναι στα 4.424 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.804 χλστ. και 1.494 χλστ. αντίστοιχα.

Ποιότητα και τεχνολογία

Περνώντας στο εσωτερικό της Mercedes GLA, η ρετρό πινελιές και η ποιότητα συνυπάρχουν αρμονικά με την τεχνολογία. Οι κυκλικοί αεραγωγοί είναι ξεκάθαρη αναφορά στο παρελθόν της μάρκας, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το πάνω ράφι… Το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι συνοδεύεται από χειριστήρια και είναι απόλαυση να το έχεις ανάμεσα στα χέρια σου, ενώ ο πίνακας οργάνων με τα αναλογικά κυκλικά όργανα και την ψηφιακή οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδιού είναι ευανάγνωστος. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ο χειρισμός του οποίου γίνεται από τον ειδικό, περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Τα χειριστήρια ρύθμισης των ηλεκτρικών καθισμάτων βρίσκονται στις πόρτες και είναι από χρώμιο, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής έχει στην διάθεσή του μία σειρά από επιλογές για να εξατομικεύσει τον διάκοσμο της καμπίνας. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τον πέμπτο στο κέντρο του πίσω καθίσματος να πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και ευρύχωροι (ειδικά στην αυτόματη έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, καθώς η απουσία επιλογέα δημιουργεί χώρο για επιπλέον θήκες), ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 421 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.235 λίτρα. Όσον αφορά την τεχνολογία της Mercedes GLA 200, είναι προικισμένη με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά καλούδια άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει Pre-Safe, Active Brake Assist, Distronic, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας και πολλά ακόμη.

Mercedes GLA…diator

H Mercedes GLA θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι ένας μονομάχος, ο οποίος προσπαθεί να υπερασπιστεί την θέση του με κάθε τρόπο. Και αυτό αφορά και την οδική της συμπεριφορά. Στην συγκεκριμένη έκδοση, κάτω από το καπό της βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Η απόδοσή του είναι στα 156 άλογα στις 5.300 σ.α.λ. ενώ η ροπή του είναι στα 250 Nm από τις 1.250 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Οι τιμές αυτές, σε συνδυασμό και με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο και την επιλογή προγράμματος Sport στο Dynamic Select, χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα. Για πιο… χαλαρή οδήγηση υπάρχει το πρόγραμμα Comfort, ενώ το ECO εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή κατανάλωση (6,6 λίτρα/100 χλμ. ανακοινώνει η γερμανική μάρκα). Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα υπάρχει διαθέσιμο και το Gliding Mode, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο, υπό συνθήκες, να κινείται με το μοτέρ στο ρελαντί και να εξοικονομεί έτσι καύσιμο, μεγιστοποιώντας την αυτονομία (σε κατηφόρα για παράδειγμα). Από την άλλη, στο πρόγραμμα Individual ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει όπως επιθυμεί τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου (βάρος τιμονιού, απόκριση γκαζιού, ταχύτητα και σημείο αλλαγών κιβωτίου ταχυτήτων). Η Mercedes GLA 200 Auto πάντως παραμένει άνετη και ασφαλής, όποιο οδηγικό προφίλ και αν επιλέξεις, ενώ είναι αρκετά ευκολοδήγητη παρά τον όγκο της. Τώρα, αν έχετε εκτός δρόμου ανησυχίες, δεν θα πει όχι σε βατές διαδρομές. Παρόλα αυτά, τα ελαστικά της και η απουσία τετρακίνησης είναι σίγουρα ανασταλτικοί παράγοντες.

Η Mercedes GLA 200 είναι η έκδοση με τον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα στην γκάμα της μάρκας για την ελληνική αγορά, καθώς τα κάνει όλα και τα κάνει πολύ καλά. Η τιμή της ξεκινά από τα 33.923 και ο εξοπλισμός της είναι πλουσιοπάροχος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;