Tο… ροντάρισμα κινητήρα και τα πρώτα κρίσιμα 1.600 χλμ.

Γνωρίζετε τι είναι το "ροντάρισμα" κινητήρα; Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούμε όταν το αυτοκίνητο είναι καινούριο...
ροντάρισμα

Ανατρέχοντας στο εγχειρίδιο χρήσης του νέου σας αυτοκινήτου, το πιθανότερο είναι να βρείτε μία παράγραφο που αναφέρεται στο λεγόμενο “ροντάρισμα” ή αλλιώς “στρώσιμο”. Αφορά στα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης, με τις περισσότερες εταιρείες να βάζουν ως όριο τα 1.600 χλμ. Πάμε να δούμε τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε ώστε να εξασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Χρήσιμα: Τι σημαίνει το “RPM” στον πίνακα οργάνων; Η παρανόηση που γίνεται συχνά!

– Αρχικά, το πιο σημαντικό είναι να μην αυξάνονται πολύ οι στροφές λειτουργίας του μοτέρ. “Στα πρώτα 1.600 χλμ. προσπαθήστε να μην αυξήσετε τις στροφές του κινητήρα άνω των 4.000 σ.α.λ., εκτός από περιπτώσεις ανάγκης”, αναφέρει χαρακτηριστικά το manual ιαπωνικής εταιρείες, ενώ γίνεται αναφορά και στο φορτίο του κινητήρα. Δηλαδή πέρα από τις χαμηλές στροφές, θα πρέπει να κινούμαστε χωρίς να πατάμε τέρμα το γκάζι.

-Δεύτερη συμβουλή είναι να μην οδηγούμε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με σταθερή ταχύτητα (σταθερές στροφές). Η εταιρεία προτείνει στα πρώτα ταξίδια να γίνονται κάποιες διακυμάνσεις στην ταχύτητα του οχήματος, ώστε να αλλάζει το εύρος λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

-Τέλος, η τρίτη συμβουλή είναι να αποφεύγονται οι απότομες εκκινήσεις/επιβραδύνσεις του οχήματος. Ξεκινάμε ομαλά, ώστε στα πρώτα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου να μην υπάρξουν καταπονήσεις σε μοτέρ, κιβώτιο, δίσκο και φρένα.

-Κλείνοντας, γίνεται ξεκάθαρο ότι η λεγόμενη διαδικασία του “ρονταρίσματος” πρέπει να ακολουθείται για τα πρώτα 1.600 χλμ. του αυτοκινήτου, αλλά και έπειτα από ανακατασκευή του μοτέρ. Συχνά, υπάρχουν εταιρείες που αναφέρουν ότι προτείνεται και μία αλλαγή λιπαντικού μόλις ολοκληρωθεί το “ροντάρισμα” κινητήρα, ενώ καλό είναι στους πρώτους μήνες λειτουργίας του οχήματος να γίνεται τακτικός έλεγχος της στάθμης του λιπαντικού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;