Αναλύοντας ένα τιμόνι της F1 (+video)

Το τιμόνι αποτελεί ένα από τα πιο περίπλοκα σημεία των μονοθεσίων F1, οπότε η ανάλυση της λειτουργίας του απαιτεί τη βοήθεια ενός ειδικού, που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο Valtteri Bottas!

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, τα τιμόνια στα μονοθέσια της F1 εντυπωσιάζουν με το σχεδιασμό, την πολυχρωμία χάρη στα πολλά κουμπιά αλλά κυρίως, χάρη στην πλειάδα λειτουργιών που επιτελούν. Η βελτίωσή τους είναι αντίστοιχη με εκείνη των αυτοκινήτων εν γένει, οπότε η παρακολούθηση των νέων λειτουργιών, απαιτεί διαρκή ενημέρωση. Με αφορμή την έναρξη της φετινής σεζόν, η Mercedes δημοσίευσε ένα βίντεο κατά το οποίο ο Valtteri Bottas, αναλύει τις λειτουργίες του τιμονιού έκδοσης 2019.

Περιληπτικά, να αναφέρουμε ότι το τιμόνι διαθέτει συνολικά 25 κουμπιά ή διακόπτες, τον συμπλέκτη και τα “αυτιά” για τις αλλαγές ταχυτήτων. Μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει παραμέτρους όπως κατανομή των φρένων εμπρός και πίσω, λειτουργία του κινητήρα, DRS ή μεταφορά της ροπής. Για τους περισσότερους πιλότους, ο πιο σημαντικός διακόπτης πιθανότατα είναι ο “Strat”, καθώς έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοση του μονοθεσίου. Όπως τονίζει η Mercedes, η σημασία του κάθε κουμπιού στο τιμόνι, εξαρτάται και από την περίσταση. Αν για παράδειγμα ο οδηγός χάσει την επαφή με τον μηχανικό του, τότε το κουμπί έντασης του ράδιο γίνεται το πιο σημαντικό.

Μέσω του τιμονιού ο οδηγός κάνει και αλλαγές σχέσεων, με 15 δείκτες φωτισμού LED, να βοηθούν τον πιλότο για την καλύτερη στιγμή αλλαγής ταχύτητας. Σε έναν τυπικό γύρο του GP Αυστραλίας στη Μελβούρνη, οι οδηγοί χρησιμοποιούν τα “paddles” αλλαγής ταχυτήτων περίπου 50 φορές. Να σημειωθεί, πως οι οδηγοί εμπλέκονται ενεργά στην κατασκευή των τιμονιών, καθώς είναι φτιαγμένα με βάση τις δικές τους ανάγκες. Η δημιουργία κάθε τιμονιού απαιτεί περίπου 80 εργατοώρες, ενώ κάθε πιλότος θα χρησιμοποιήσει 3 με 4 τιμόνια ανά σεζόν.

Αρκετά όμως με τα δικά μας λόγια… Ας αφήσουμε έναν από τους πλέον ειδικούς, τον νικητή του GP Αυστραλίας, Valtteri Bottas, να μας πει περισσότερα…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;