Η BMW θα «ζεσταίνεται» με τοπική βιομάζα στο Dingolfing

Στην παραγόμενη θερμότητα από βιομάζα της περιοχής θα βασίζεται το εργοστάσιο του Dingolfing με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ειδικότερα το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing θα χρησιμοποιεί θερμότητα που παράγεται από βιομάζα της περιοχής και δικά του απορρίμματα ξύλου για να καλύπτει περίπου το 50% των απαιτήσεων για ζεστό νερό στις διαδικασίες παραγωγής από το 2025 και μετά.

Διαβάστε επίσης – Μικρά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορίαQ Isetta και Microlino

Οι Βαυαροί υπέγραψαν σχετική σύμβαση προμήθειας με την UP Energiewerke, κοινή θυγατρική της υπηρεσίας δημοσίων έργων Stadtwerke Dingolfing και της Bayernwerk Natur, για την παροχή περίπου 100.000 MWh θερμικής ενέργειας ετησίως.

Με τον τρόπο αυτό, το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing θα εξοικονομεί περίπου 20.000 τόνους CO2 ετησίως, σε σύγκριση με τη χρήση συμβατικών ορυκτών πηγών ενέργειας.

Διαβάστε επίσης: 50 χρόνια λειτουργίας για το εργοστάσιο της Ν. Αφρικής

“…Παράλληλα με την πράσινη ενέργεια, η πράσινη θερμότητα θα είναι επίσης το κλειδί για τη συνέχιση της βελτίωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος”, σχολιάζει ο διευθυντής του εργοστασίου Christoph Schröder, ο οποίος ανέφερε ότι με τη χρήση της βιομάζας, το εργοστάσιο θα μειώσει τις συνολικές ετήσιες εκπομπές CO2 κατά 10%-15%.

Η ενέργεια θα αρχίσει να παρέχεται το αργότερο το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Η σύμβαση προμήθειας είναι 20ετούς διάρκειας, με συμφωνημένη αγορά ποσοτήτων θερμικής ενέργειας σε ετήσια βάση που ανέρχεται σε περίπου 100.000 MWh.

Η θερμότητα θα παράγεται σε ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής θερμότητας από βιομάζα που βρίσκεται σε βιομηχανικό δρόμο του Dingolfing, σε μια τοποθεσία που γειτνιάζει άμεσα με το εργοστάσιο οχημάτων 02.40 του BMW Group, ανάμεσα στο Dynamics Centre και τον αυτοκινητόδρομο A92.

Από το 2010, η υπηρεσία δημοσίων έργων του Dingolfing λειτουργεί μια μονάδα παραγωγής θερμότητας από βιομάζα στα νοτιοανατολικά της πόλης, η οποία τροφοδοτεί με θερμότητα δημόσια κτίρια και ιδιωτικά νοικοκυριά. Το νέο εργοστάσιο θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την εταιρεία Bayernwerk Natur της E.ON μέσω της κοινής θυγατρικής UP Energiewerke, στην οποία και οι δύο εταίροι κατέχουν το 50% των μετοχών.

Νέα μονάδα παραγωγής θερμότητας από βιομάζα
Η μονάδα παραγωγής θερμότητας θα διαθέτει τρεις λέβητες που θα λειτουργούν όλο το χρόνο, καθώς και δικό της τεμαχιστή-θρυματιστή παλετών και απορριμμάτων ξύλου. Η UP Energiewerke θα επενδύσει συνολικά περίπου 35 εκατ. ευρώ σε αυτή την εγκατάσταση τα επόμενα χρόνια. Οι υπόγειοι αγωγοί θα μεταφέρουν την τοπικά παραγόμενη θερμότητα στο κέντρο ενέργειας στο εργοστάσιο οχημάτων 02.40 του BMW Group, όπου θα διανέμεται σε όλη τη μονάδα μέσω του εσωτερικού δικτύου του εργοστασίου. Η κατασκευή του εργοστασίου παραγωγής θερμότητας έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2023.

Απορρίμματα ξύλου και υπολείμματα ξυλείας από τοπικά δάση
Περίπου το ένα τέταρτο του ξύλου που θα χρησιμοποιείται ως καύσιμο θα προέρχεται από μη κατεργασμένα απορρίμματα ξύλου του ίδιου του BMW Group – όπως παλέτες μιας χρήσης και κιβώτια μεταφοράς.

Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της ξυλείας θα προέρχεται από τις τοπικές δασικές περιοχές, δηλαδή από δάση με αειφόρο διαχείριση και πιστοποίηση PEFC σε μια μέση ακτίνα 60 χιλιομέτρων από το Dingolfing. Όπως και στην υφιστάμενη μονάδα παραγωγής θερμότητας στο Dingolfing, συνεργάτης για την προμήθεια ξύλου είναι η Biomasse Vertrieb Ostbayern (BVO), η οποία υποστηρίζεται από τους τοπικούς δασοκτήμονες και την υπηρεσία δημοσίων έργων του Dingolfing.

Το ξύλο που χρησιμοποιείται ως καύσιμο είναι υποπροϊόν της δασοκομίας και της υλοτομίας που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού. Διαθέσιμο σε μεγάλες ποσότητες, μέχρι πρότινος εξαγόταν συχνά στο εξωτερικό με τη μορφή ροκανιδιών. Η χρήση τους από βιώσιμη δασοκομία, αντί για ορυκτά καύσιμα, για την παραγωγή ενέργειας, συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς το CO2 που απελευθερώνεται κατά την καύση δεσμεύεται από την ατμόσφαιρα κατά τη φάση της ανάπτυξης και της ζωής των φυτών.

Ο Armin Grassinger, δήμαρχος της πόλης του Dingolfing και πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Stadtwerke, δήλωσε μεταξύ άλλων: “… Η κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής θερμότητας από βιομάζα είναι ένα ακόμη λαμπρό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η κοινότητα και οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεργαστούν για τη μείωση των εκπομπών CO2. Είμαι πολύ χαρούμενος με την ολοκλήρωση αυτού του έργου. Αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο για τη διατήρηση της θέσης μας ως βιομηχανική περιοχή και έναν ακόμη σταθμό στο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;