Η τεχνολογία της Mercedes A-Class που έσωζε ζωές – Τι είναι ο κινητήρας “sandwich”

Mercedes A-Class
Μία τεχνολογία που εκτόξευσε την παθητική ασφάλεια! Δείτε σε ποια μοντέλα είδαμε την "ανορθόδοξη" τοποθέτηση κινητήρα και πως λειτουργούσε...

Η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων ήταν και παραμένει προτεραιότητα για κάθε εταιρεία. Οι τεχνολογίες πολλές, άλλες “υιοθετήθηκαν” πλήρως και άλλες δοκιμάστηκαν χωρίς να ενσωματωθούν πλήρως. Αυτή τη φορά, θα γνωρίσουμε μία “άγνωστη” τεχνολογία της Mercedes, την οποία είδαμε στην A-Class πρώτης γενιάς και ονομάστηκε “sandwich”. Θα καταλάβετε τον λόγο μόλις αναλύσουμε περί τίνος πρόκειται.

Mercedes A-Class: Ανοίγοντας τον δρόμο για συστήματα ασφάλειας σε μικρές κατηγορίες

Στην πρώτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου, λοιπόν, οι μηχανικοί της Mercedes αναζήτησαν έναν τρόπο για την βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις. Όπως είναι λογικό, σε τέτοιες περιπτώσεις, η μάζα του κινητήρα είναι πιθανό να μετατοπιστεί στην καμπίνα, μειώνοντας τον ζωτικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες. Έτσι, αναζήτησαν την “πατέντα” που θα εμπόδιζε να συμβεί κάτι τέτοιο.

Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν έναν κινητήρα που λειτουργούσε σε κλίση 59 μοιρών, όπως μπορείτε να δείτε και στην κεντρική εικόνα. Ταυτόχρονα, το ύψος του αμαξώματος αυξήθηκε, ώστε να δημιουργηθεί χώρος κάτω από αυτό. Εκεί θα κατέληγε ο κινητήρας μαζί με το κιβώτιο σε μία ισχυρή σύγκρουση.

Η τεχνολογία “Sandwich” ήταν ιδιαίτερα επαναστατική στα τέλη της δεκαετία του ’90, όπου και λανσαρίστηκε. Ωστόσο, δεν απουσίαζαν και τα μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, για να εγκατασταθεί έπρεπε να αυξηθεί σημαντικά το ύψος της θέσης οδήγησης, γεγονός που είναι απαγορευτικό για μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα τα sedan και τα hatchback. Ίσως να μπορούσε να ενσωματωθεί στα σύγχρονα SUV της εταιρείας, αλλά μην ξεχνάμε ότι οι κινητήρες αυτών τοποθετούνται και σε άλλα μοντέλα. Συνεπώς η τεχνολογία, αν και εντυπωσιακή, δεν προχώρησε.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;