Διαπρεπείς Έλληνες: Ηλίας Νασιόπουλος

Από αυτή τη σελίδα έχουμε γνωρίσει αρκετούς επιστήμονες που διαφημίζουν τη χώρα μας στο εξωτερικό. Ο μηχανολόγος μηχανικός Ηλίας Νασιόπουλος αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση, καθώς έχει αξιοσημείωτη δραστηριότητα εκτός και εντός των τειχών.

Έχοντας συνεργαστεί στην Αγγλία με αυτοκινητοβιομηχανία (Nissan), ομάδα Formula 1 (Force India), ομάδα που έχει διαπρέψει στο WRC (Prodrive) και δημιουργώντας σήμερα ένα ηλεκτρικό όχημα στην Ελλάδα, ο Ηλίας Νασιόπουλος έχει πολλά να μας διηγηθεί…

– Η τρέλα για τη μηχανολογία μπήκε μέσα μου από νωρίς, αφού ως οικογένεια μας άρεσε να σχεδιάζουμε και να κατασκευάζουμε διάφορα.

Η αγάπη για τα οχήματα ξεκίνησε στη σχολή, μέσω της Formula Student. Ξεκινήσαμε από λευκό χαρτί, οπότε μάθαμε το θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι της δημιουργίας οχημάτων, στην οποία τότε κατάλαβα ότι θέλω να εστιάσω.

– Κατά τη διάρκεια του διδακτορικού εργάστηκα στο Nissan Technology Centre στο Cranfield, το 2010. Ήμουν στο τμήμα αναρτήσεων για τα οχήματα που έρχονται στην Ευρώπη, όντας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στους συναδέλφους μου και στους προμηθευτές.

– Πριν τελειώσω το διδακτορικό μου προσλήφθηκα στη Force India (Formula 1) το 2013, αρχικά ως Junior και έπειτα ως Senior Structural Engineer (δομικός αναλυτής). Ήμασταν μια ομάδα πέντε ατόμων, που δεχόταν ό,τι είχε σχεδιαστεί από όλα τα σχεδιαστικά τμήματα και το αναλύαμε, κάνοντας ποιοτικό έλεγχο και προτείνοντας βελτιώσεις. Αυτό ήταν ένα τεράστιο σχολείο.

– Το 2015 προσλήφθηκα στο τμήμα Advanced Engineering της Prodrive, όπου μου ανατέθηκε να αναπτύξω ένα νέο τμήμα ανάλυσης σύνθετων υλικών, φέρνοντας γνώση από το διδακτορικό μου και από τη Formula 1. Μεταξύ των πελατών ήταν αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως Jaguar, Aston Martin, εταιρείες αεροδιαστημικής και ιατρικών μηχανημάτων.

– Οι συνεργασίες αυτές μου προσέφεραν σημαντικά εφόδια. Στη Force India έμαθα να εργάζομαι αποτελεσματικά, σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Στην Prodrive, επειδή έπρεπε να στήσω ένα νέο τμήμα και να προσελκύσουμε πελάτες, είδα πώς λειτουργούν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

– Φεύγοντας από την Ελλάδα είχα συγκεκριμένους στόχους. Στην Αγγλία συνεργάστηκα με αυτοκινητοβιομηχανία, με ομάδα F1, πήρα διδακτορικό και εργάστηκα σε εταιρεία που έπρεπε να στήσω ένα νέο τμήμα. Έκανα τις βασικές μου σπουδές εδώ, αλλά για έναν μηχανολόγο μηχανικό που θέλει να ασχοληθεί με την αυτοκινητοβιομηχανία το περιβάλλον ήταν καλύτερο έξω. Στην Αγγλία απέκτησα εμπειρία και ήρθα σε άμεση επαφή με βιομηχανίες. Τώρα είναι η στιγμή να τα εφαρμόσω στη χώρα μου, προσπαθώντας παράλληλα με την ομάδα μας να καινοτομήσουμε στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.

Δημιούργησα την GIVE (Green Innovation Vehicle Engineering), μέσω της οποίας αναπτύσσουμε καινοτόμα δράση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Κύρια συνεργασία μου με την Αγγλία παραμένει η Prodrive, ωστόσο έχουμε αναπτύξει συνεργασίες και με άλλες χώρες, όπως η Ελβετία.

– Έχουμε σχεδιάσει ένα δίκυκλο ηλεκτροκίνητο όχημα. Η τεχνολογία αυτή μπαίνει δυναμικά στη ζωή μας. Έχουμε εξασφαλίσει επενδυτικό κεφάλαιο και ελπίζουμε σύντομα να έχουμε το πρωτότυπο, ώστε να αρχίσουμε την παραγωγή και προώθησή του.

Όνειρό μου είναι να δημιουργηθεί στην Ελλάδα η πρώτη μηχανολογική φωλιά για κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η οποία θα αποτελέσει πόλο έλξης Ελλήνων μηχανολόγων από Ελλάδα και εξωτερικό και θα συμβάλει στο σταμάτημα του brain drain.

Who is who: Ο Ηλίας Νασιόπουλος γεννήθηκε το 1985 στη Γαλλία. Σπούδασε Μηχανολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, στην Αγγλία. Το μεταπτυχιακό του αφορούσε σε crash test αγωνιστικών οχημάτων, ενώ έκανε διδακτορικό με αντικείμενο τη χρήση και αξιοποίηση φυτικών σύνθετων υλικών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εργάστηκε στη Nissan, στη Force India και στην Prodrive, ενώ σήμερα έχει επιστρέψει στη χώρα μας όπου, παράλληλα με τη συνεργασία που διατηρεί με την Prodrive, έχει δημιουργήσει δική του εταιρεία, την GIVE, η οποία στεγάζεται στο Τεχνολογικό Πάρκο Λεύκιππος του Εθνικού Κέντρου Ερευνών Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;