Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα wankel (+video)

Κι όμως, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με περιστροφικό wankel δεν ήταν ιαπωνικό, αλλά γερμανικό! Πάμε να το γνωρίσουμε... και ασφαλώς να το ακούσουμε!
NSU Wankel

Είναι γεγονός ότι ο wankel κινητήρας έχει ταυτιστεί με την “ιαπωνική σχολή” και γι’ αυτό ευθύνεται η Mazda. Ωστόσο, περιστροφικά μοτέρ έχουμε δει και σε αυτοκίνητα άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα το άγνωστο σε πολλούς Citroen M35. Αυτή τη φορά, θα δούμε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με wankel κινητήρα, το οποίο κατάγεται από την Γερμανία.

Η πρωτιά ανήκει στην γερμανική NSU, εταιρεία που αργότερα εξαγοράστηκε από την Volkswagen, συγχωνεύθηκε με την Auto Union και γεννήθηκε η Audi. Πίσω στο 1964, λοιπόν, αποκαλύφθηκε το NSU Wankel Spider, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα.

Στο πίσω μέρος βρισκόταν ένας ταπεινός μονορότορος wankel με σύστημα υδρόψυξης. Η χωρητικότητά του άγγιζε τα μόλις 498 κ.εκ. στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 79 Nm. Κάπως έτσι, το πισωκίνητο roadster των 700 κιλών ήταν σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 14,2 δλ.

Η παραγωγή του NSU Wankel Spider διήρκεσε από το 1964 έως το 1967 και μέσα σε αυτό το διάστημα παράχθηκαν συνολικά 2.375 αντίτυπα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η NSU συνεργαζόταν από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 με τον Felix Wankel. Εν τέλει, το 1957 ένας περιστροφικός κινητήρας πήρε μπροστά για πρώτη φορά μέσα στο εργαστήριο δοκιμών της NSU.

Πηγαίνοντας στο στιγμιότυπο 2.07 του video που ακολουθεί, θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε τον ήχο του πρώτου wankel παραγωγής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;