Euro NCAP 2022: Μια χρονιά ρεκόρ σε αριθμούς

Euro NCAP
Το 2022 ο οργανισμός Euro NCAP συμπλήρωσε 25 χρόνια αξιολόγησης αυτοκινήτων με το ρεκόρ δοκιμών ασφάλειας που πραγματοποίησε να δείχνει το μέλλον.

Αναμφίβολα η χρονιά που μας πέρασε ήταν και η πιο δραστήρια για τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών ασφάλειας Euro NCAP, ο οποίος συμβάλλει αποφασιστικά τα τελευταία 25 χρόνια στην βελτίωση των επιπέδων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης – Tesla: Η μεγάλη κερδισμένη του Euro NCAP για το 2022 (+video)

Από τα 65 αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν τα 50 κατάφεραν να αποσπάσουν πέντε αστέρια για τα συνολικά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν, ενώ τα υπόλοιπα 15 απέσπασαν τέσσερα αστέρια. Ο Euro NCAP αναφέρει χαρακτηριστικά ότι σε αντίθεση με το 2021 κανένα όχημα που αξιολογήθηκε δεν πήρε τρία ή λιγότερα αστέρια.

Συνολικά ο Euro NCAP δημοσίευσε 73 αξιολογήσεις αυτοκινήτων από τις οποίες οι 67 αφορούσαν ολοκαίνουργια μοντέλα. Οι 62 από αυτές τις αξιολογήσεις ήταν για εκδόσεις που έφεραν τον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας από τον κατασκευαστή τους, δύο από αυτές εξοπλίζονταν με επιπλέον συστήματα, ενώ έξι αξιολογήσεις αφορούσαν εκδόσεις μοντέλων που είχαν περάσει ξανά από αξιολόγηση.

Euro NCAP

Ο Euro NCAP “καλωσόρισε” στις δοκιμές του και επτά νέους κατασκευαστές, τα μοντέλα των οποίων αξιολογήθηκαν από τον οργανισμό, με τους έξι από αυτούς να προέρχονται από την Κίνα.

Διαβάστε επίσης – Euro NCAP: Η κορυφαία 11άδα και η εταιρεία με τις περισσότερες συμμετοχές

Επιπλέον ο Euro NCAP δημοσίευσε και αξιολογήσεις για πέντε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο (Highway Assist) αλλά και 19 αξιολογήσεις ελαφριών επαγγελματικών οχημάτων αναφορικά με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησής τους.

Νέα συστήματα ασφάλειας βρίσκουν το δρόμο τους σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Πιο χαρακτηριστικό από αυτά είναι ο αερόσακος που τοποθετείται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ο οποίος είχε πλέον παρουσία σε 47 από τα 65 αυτοκίνητα που αξιολογήθηκαν. Επίσης το σύστημα παρακολούθησης κόπωσης του οδηγού ήταν παρόν σε 61 αυτοκίνητα που πέρασαν από αξιολόγηση, ήτοι το 94% επί του συνόλου.

Από τα μοντέλα που ταξινομήθηκαν στις ευρωπαϊκές αγορές ο Euro NCAP εκτιμά ότι το 90% από αυτά έχει ένα έγκυρο πιστοποιητικό αξιολόγησης με το υπόλοιπο 10% να φέρει πιστοποιητικό που έχει λήξει ή πρόκειται για μοντέλα που δεν έχουν περάσει ποτέ από αξιολόγηση. Από τα μοντέλα με έγκυρη αξιολόγηση το 71% ήταν πεντάστερα, το 17% είχε αξιολογηθεί με τέσσερα αστέρια και το 12% έφερε τρία ή λιγότερα αστέρια.

Ο Euro NCAP έκανε αναφορά και στα αυτοκίνητα που απέσπασαν την υψηλότερη βαθμολογία στις επιμέρους κατηγορίες που ανήκουν με τις κινέζικες εταιρείες που δεν είναι γνωστές στο ευρωπαϊκό κοινό να κάνουν αισθητή την παρουσία τους.

Το Hyundai Ioniq 6 ήταν εκείνο που πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία των “Μεγάλων Οικογενειακών”, ενώ το ORA Funky Cat ήταν πρώτο στην αξιολόγηση στην κατηγορία “Μικρά Οικογενειακά”. Το Tesla Model S βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας Executive αλλά και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το Model Y των Αμερικανών ήταν πρώτη στην κατηγορία “Μικρά Off-Roader”. Τέλος το WEY Coffee 01 είχε την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία “”Μεγάλα Off-Roader”.

Ο οργανισμός έκανε αναφορά και στις επισκέψεις στην επίσημη ιστοσελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του, με το ενδιαφέρον του κοινού για τις αξιολογήσεις του να παρουσιάζεται μεγάλο.

Το πιο δημοφιλές μοντέλο αναφορικά με τις επισκέψεις της αξιολόγησής του ήταν το Dacia Duster με 96.111 θεάσεις, ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Renault Zoe με 83.937 θεάσεις.

Η αξιολόγηση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού του Nissan Qashqai ήταν και εκείνη με τις περισσότερες θεάσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ στα ελαφριά επαγγελματικά το μοντέλο που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ήταν το Fiat Ducato. Τέλος, στο κανάλι του Euro NCAP στο YouTube, τις περισσότερες θεάσεις (293.393) είχε το video του Volkswagen Polo.

Το 2022 περισσότεροι από 3,5 εκατ. άτομα επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα του οργανισμού, η οποία είχε παράλληλα 14,5 εκατ. θεάσεις. Το 65% των επισκεπτών ήταν από την Ευρώπη με το 23% να προέρχεται από την Ασία, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό κατανεμήθηκε μεταξύ Αμερικής και Αυστραλίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;