Χρειάζεται να πατάμε συμπλέκτη πριν “βάλουμε μπροστά”;

Οι απόψεις διίστανται! Πατάμε συμπλέκτη την ώρα που βάζουμε μπροστά ή όχι; Ώρα να δώσουμε την απάντηση, αλλά να τονίσουμε και τους λόγους...
συμπλέκτης

Σίγουρα σας έχει απασχολήσει το συγκεκριμένο ερώτημα και αναμφισβήτητα έχει “διχάσει” τους οδηγούς. Πολλοί πατούν συμπλέκτη πριν ενεργοποιήσουν τον κινητήρα χωρίς να γνωρίζουν γιατί το κάνουν (ή το κάνουν γιατί πλέον το απαιτούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα). Άλλοι δεν πατάνε και δεν καταλαβαίνουν τον λόγο που πρέπει να αλλάξουν συνήθεια. Πάμε να δούμε ποια είναι η σωστή τακτική, αλλά και για ποιους λόγους.

Τεχνικό: Γιατί υπάρχουν αυτά τα ελατήρια στον δίσκο του συμπλέκτη; (+video)

Αρχικά ξεκαθαρίζουμε ότι χρειάζεται να πατάμε τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του κινητήρα για τους εξής λόγους. Πρώτα από όλα τίθεται θέμα ασφάλειας! Αν συνηθίσουμε να πατάμε συμπλέκτη, τότε είμαστε 100% σίγουροι ότι δεν θα ξεκινήσει ο κινητήρας με το γνωστό “τίναγμα” του οχήματος. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν συμβεί σοβαρά ατυχήματα επειδή ο οδηγός εκκίνησε τον κινητήρα έχοντας σχέση στο κιβώτιο.

Ένας δεύτερος, εξίσου σημαντικός λόγος σχετίζεται με την μίζα και την μπαταρία του αυτοκινήτου. Ενεργοποιώντας τον κινητήρα με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο, ουσιαστικά απαλλάσσουμε την μίζα από το επιπλέον “φορτίο” του συστήματος μετάδοσης. Αυτό κάνει το έργο της σημαντικά πιο εύκολο. Αυτό με την σειρά του έχει ως αποτέλεσμα τις μικρότερες ανάγκες σε ρεύμα, άρα προστατεύεται και η μπαταρία που τροφοδοτεί με ενέργεια την μίζα.

Αυτοί είναι οι δύο λόγοι που καθιστούν σωστό το να πατάμε τον συμπλέκτη πριν βάλουμε μπροστά τον κινητήρα. Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, είτε φέρουν κουμπί start-stop, είτε τυπικό διακόπτη μίζας με κλειδί, η έναυση του κινητήρα χωρίς το πάτημα του συμπλέκτη είναι αδύνατη. Αν οδηγός δοκιμάσει να βάλει μπροστά το όχημα χωρίς να πατήσει το σχετικό κουμπί, εμφανίζεται κάποιο μήνυμα, όπως για παράδειγμα αυτό που βλέπετε στην κεντρική εικόνα (στην περίπτωση των μοντέλων της Hyundai). Μάλιστα κάποια αυτοκίνητα απαιτούν να πατήσεις συμπλέκτη αλλά και φρένο πριν εκκινήσεις το μοτέρ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;