Τι σημαίνει το “RPM” στον πίνακα οργάνων; Η παρανόηση που γίνεται συχνά!

Όλοι το έχουν δει, λίγοι γνωρίζουν όμως τι ακριβώς εκφράζει! Μάθετε τι κρύβεται πίσω από το "RPM", αλλά και την παρανόηση που ακούμε συχνά...
ροντάρισμα

Όλοι έχουμε δει την ένδειξη “RPM” στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου μας, είτε οδηγούμε αυτοκίνητο, είτε μοτοσυκλέτα, είτε οποιοδήποτε άλλο όχημα με θερμικό μοτέρ. Όλοι ξέρουν ότι σχετίζεται με στροφές του κινητήρα, λίγοι όμως τι πραγματικά εκφράζει. Μάλιστα, υπάρχει και μία παρανόηση γύρω από τις στροφές και την κατανάλωση. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Το αιώνιο ερώτημα: “Ταχύτητα” ή “νεκρά” στο χειροκίνητο κιβώτιο με το αυτοκίνητο παρκαρισμένο;

Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το “RPM” παραπέμπει σε “revolutions per minute”, με την ελληνική μετάφραση να είναι στροφές ανά λεπτό (εξ’ ου και το σ.α.λ., η ελληνική συντομογραφία). Παρατηρώντας το στροφόμετρο, θα δείτε τους αριθμούς 1,2,3,4 κτλ. και την ένδειξη x1000, που σημαίνει αντιστοίχως 1.000, 2.000, 3.000 σ.α.λ. κτλ. Διαφορετικά, υπάρχει η απεικόνιση 10, 20, 30 κτλ. με την ένδειξη x100, που αντιστοιχεί επίσης σε 1000, 2000, 3000 σ.α.λ. κτλ.

Στην πραγματικότητα, αυτός ο αριθμός εκφράζει την περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα, ενός εκ των σημαντικότερων εξαρτημάτων του κινητήρα. Όταν, λοιπόν, θα βλέπετε στον πίνακα οργάνων 3.000 σ.α.λ., σημαίνει ότι ο στροφαλοφόρος άξονας μέσα σε ένα λεπτό εκτελεί 3.000 πλήρεις περιστροφές.

Η παρανόηση
Γύρω από τις σ.α.λ. υπάρχει μία λανθασμένη αντίληψη. Θα ακούσετε από πολλούς ότι όσο περισσότερες είναι οι στροφές λειτουργίας ενός κινητήρα, τόσο περισσότερο καίει. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντα, μιας και η κατανάλωση επηρεάζεται και από το φορτίο του κινητήρα, δηλαδή το πόσο πολύ πατάμε το πεντάλ του γκαζιού. Ενδεικτικά, σε μία ανηφορική διαδρομή είναι πολλές φορές προτιμότερο να κινούμαστε με περισσότερες σ.α.λ. (πχ. 3.500 σ.α.λ.) και επιλεγμένη την 3η σχέση, παρά με λιγότερες στροφές (πχ. 2.000 σ.α.λ.), επιλεγμένη την 4η σχέση και το γκάζι στο “πάτωμα”!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;