51 χρόνια ιστορίας για την Toyota Celica

Αποτελεί ένα μοντέλο "σταθμό" στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας και συμπληρώνει αισίως 51 χρόνια ιστορίας. Ας θυμηθούμε τις επτά γενιές Toyota Celica...

Τη συμπλήρωση 51 ετών ιστορίας γιορτάζει η θρυλική Toyota Celica, ένα αυτοκίνητο που αν μη τι άλλο είναι άξιο αναφοράς. Η απουσία του εδώ και 15 ολόκληρα χρόνια από τα αυτοκινητιστικά δρώμενα είναι αισθητή. Ας ρίξουμε μια ματιά στις επτά γενιές του.

Διαβάστε επίσης: H Toyota Celica 7ης γενιάς “στοιχειώνει” ακόμη τους σχεδιαστές

Η ιστορία του ιαπωνικού μοντέλου ξεκίνησε το 1970 και, ένα χρόνο αργότερα, λανσαρίστηκε και στην ευρωπαϊκή αγορά. Από την πρώτη κιόλας γενιά ήρθε η ισχυρή έκδοση Celica GT με κινητήρα 1,6 λίτρων και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ακολούθησε η δεύτερη γενιά το 1977 διατηρώντας τη διάταξη κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω. Η επόμενη γενιά διατήρησε την coupe σχεδιαστική φιλοσοφία και τα “pop-up” φωτιστικά σώματα εμφανίστηκαν για πρώτη φορά.

Περνάμε στο 1985 και την τέταρτη γενιά που δημοφιλούς μοντέλου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου ήρθε τετρακίνητη έκδοση με WRC καταβολές. Ασφαλώς αναφερόμαστε στην Toyota Celica GT-Four. Το αυτοκίνητο, βέβαια, που ταυτίστηκε περισσότερο με τα ράλι ήταν η επόμενη γενιά (1989-1993) κερδίζοντας τρεις συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους (’92-’93-’94).

Με την υιοθέτηση πλέον της κίνησης στον εμπρός άξονα, έρχεται η έκτη γενιά (1993-1999). Είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό αυτοκίνητο της σειράς λόγω των διπλών φωτιστικών σωμάτων, ενώ η GT-Four τετρακίνητη έκδοσή της είναι όνειρο για πολλούς φίλους της ιαπωνικής φίρμας. Η ιστορία της Toyota Celica ολοκληρώθηκε με την έβδομη και τελευταία γενιά, η παραγωγή της οποία διήρκεσε από το 1999 έως και το 2006.

Το αν θα υπάρξει κάποια αναβίωση του μοντέλου παραμένει άγνωστο για την ώρα. Ας θυμηθούμε το θρυλικό ιαπωνικό μοντέλο και μέσα από τις φωτογραφίες που ακολουθούν…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Renault Espace

Όταν τα αυτοκίνητα υμνούσαν την… διαφορετικότητα

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;