128 χρόνια από τον πρώτο αγώνα αυτοκινήτων

Πέρασαν 128 χρόνια από τη διοργάνωση του πρώτου αγώνα αυτοκινήτων της ιστορίας, στη Γαλλία. Ας θυμηθούμε όμως ακριβώς τα κοσμοϊστορικό αυτό γεγονός
Ήταν 13 Ιούνη του 1895, στην πόλη των Παρισίων, όταν έλαβε χώρα ο πρώτος επίσημος αγώνας αυτοκινήτων στην ιστορία. Διοργανωτές του αγώνα ήταν δύο Γάλλοι, ο Emile Levassor και ο Renè Panhard, συνέταιροι και έμποροι αυτοκινήτων, που στα πλαίσια του marketing και της διαφήμισης της επιχείρησής τους, σκέφτηκαν να μεταφέρουν τις ιπποδρομίες στον κόσμο της αυτοκίνησης, ο οποίος ακόμα έκανε δειλά τα πρώτα του βήματα. Οι δυο τους μάλιστα κατασκεύαζαν δικούς τους κινητήρες, τους περίφημους Panhard-Levassor, με τους οποίους εξόπλιζαν αυτοκίνητα της Daimler, απ´ την οποία είχαν πάρει τα δικαιώματα της πατέντας της για την κατασκευή αυτοκινήτων στη Γαλλία.
Ο αγώνας διήρκησε 48 ώρες, εκκίνησε από το Παρίσι στις 13 Ιούνη με προορισμό το Μπορντώ και τερμάτισε ξανά στο Παρίσι, στις 14 Ιούνη, έχοντας καλύψει μια απόσταση 1174 χιλιόμετρων, με μέγιστη ταχύτητα τα 24 χλμ./ώρα. Οι συμμετέχοντες του πρώτου αυτού αγώνα αυτοκινήτων ήταν 46 και μάλιστα πολύ ενθουσιασμένοι, γι αυτό το πρωτοφανές γεγονός, που όπως ήταν φυσικό, τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας και απασχόλησε τον τύπο της εποχής.
Στον αγώνα έτρεξε και ο ίδιος ο Emile Levassor, οδηγώντας το δικής του κατασκευής αυτοκίνητο μάρκας Daimler, εφοδιασμένο ωστόσο με έναν δικύλινδρο κινητήρα Panhard-Levassor, 1205 κ.εκ. Μάλιστα, στον τύπο της εποχής αναφέρεται πως Levassor έτρεξε έχοντας μαζί του ένα μπωλ με σούπα, δύο σάντουιτς και ένα ποτήρι σαμπάνιας. Μεγάλος του αντίπαλος, ο επίσης κατασκευαστής αυτοκινήτων De Dion, ο οποίος έτρεχε με το ατμοκίνητο αυτοκίνητό του. Μάλιστα όταν ο De Dion σταμάτησε για ανεφοδιασμό νερού, ο Levassor που τον ακολουθούσε βρήκε την ευκαιρία να τον προσπεράσει.
Εν τέλει, πρώτος στον αγώνα τερμάτισε ο ίδιος ο Levassor, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή σε 48 ώρες και 48 λεπτά. Έξι ώρες αργότερα τερμάτισε ο δεύτερος – και νικητής του αγώνα – Armand Peugeot, με ένα Peugeot Type-7, καθώς η συμμετοχή του Levassor ακυρώθηκε, λόγω παραβίασης των τεχνικών κανονισμών που συμφωνήθηκαν μεταξύ των διαγωνιζόμενων και απαγόρευαν τις μετατροπές, καθώς το αυτοκίνητο του Levassor είχε αρκετές μετατροπές σε σχέση με το πρωτότυπο της Daimler. Τρίτος κατέληξε ο De Dion με το ομώνυμο ατμοκίνητο του αυτοκίνητο.
Το αποτέλεσμα είναι να καταγραφεί ένα Peugeot ως ο πρώτος νικητής αγώνων αυτοκινήτου της ιστορίας και μάλιστα η γαλλική φίρμα πολλές φορές χρησιμοποιεί στα πλαίσια του ανταγωνισμού και του δικού της marketing τη φράση “τότε που η Peugeot νίκησε την Daimler”. Όσον αφορά τους Levassor και Panhard, σαφώς και δε στενοχωρήθηκαν για την ακύρωση, αντιθέτως αυτό ακριβώς ήθελαν. Να μαθευτούν και να συζητηθούν οι βελτιώσεις τους και έτσι, μαζί με το όνομα της Daimler, είδαν τις πωλήσεις και τις περιουσίες τους να εκτοξεύονται. Για την ιστορία, σήμερα το αυτοκίνητο του Levassor βρίσκεται στο μουσείο Louwman, στην Ολλανδία.
ΥΓ. Πολλοί θεωρούν τον αγώνα Paris-Rouen που διοργανώθηκε από την εφημερίδα “Le Petit Journal” στις 22 Ιουλίου 1894 τον πρώτο αγώνα στην ιστορία, ωστόσο σε εκείνον τον αγώνα έλαβαν μέρος πέραν των αυτοκινήτων, αφενός μοτοσικλέτες και αφετέρου ιππήλατες άμαξες, γεγονός που δεν τον καθιστά τον πρώτο επίσημο αγώνα αυτοκινήτων στην ιστορία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Απλή ιδέα στην "σύλληψή" της, αλλά μπορεί να σώσει ζωές! Δείτε για ποιον λόγο ο πλευρικός καθρέπτης χωρίζεται σε δύο τμήματα......

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;

Ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ στην Ελλάδα από Alfisti και όχι μόνο! Πάμε να δούμε τις τιμές της Alfa Romeo 156 πριν από 21 χρόνια....

Κωλοσούρτης – Η εμβληματική διαδρομή της Πελοποννήσου ! (+video)

Κωλοσούρτης είναι το προσωνύμιο της παλιάς εθνικής οδού Άργους-Τρίπολης. Ας δούμε πως είναι σήμερα μέσα από ένα drone videο....

Χρήσιμα: Η άγνωστη “θέση συντήρησης” για τους υαλοκαθαριστήρες

Σε πολλά αυτοκίνητα, οι υαλοκαθαριστήρες δεν σηκώνονται γιατί "βρίσκουν" στο καπό. Κι όμως, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει κάτι τέτοιο δίνοντας τη λύση!...

Toyota: Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας της

Αν και δύσκολο να το πιστέψει κανείς σήμερα, υπήρξε περίοδος που η Toyota αντιμετώπιζε προβλήματα με την "σωτηρία" της να έρχεται από ένα μοντέλο που...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

lampakia_3

Χρήσιμα: Άναψαν τα… λαμπάκια σου; Δες τι σημαίνει το κάθε ένα ξεχωριστά (+videos)

ευρυγώνιος καθρέπτης

Τι είναι αυτή η διακεκομμένη γραμμή στους πλαϊνούς καθρέπτες;

Alfa Romeo 156

Αναδρομή – Πόσο κόστιζε η Alfa Romeo 156 στην Ελλάδα πριν από 22 χρόνια;